Etiketter

, , ,

/ 2 Oaks and 1 collage     (Click to enlarge)

DSCN2425_redigerad-1 DSCN2498t

När jag fotograferade den första eken, så hade jag i tankarna det här collaget som jag gjorde i slutet av 1960-talet. Life Magazine var en av de tidningar som jag använde mig av. Formatet på just det här collaget är så pass stort att jag hade svårt att hitta tillräckligt med blå och gröna ytor. Collaget är ju nu uppåt en 50 år, så färgerna har mattats.

Inspirationen till att göra collage fick jag på Lunds konsthall. Ryss – eller tjeck – tror jag att konstnären var. Hans collage var i svart och vitt dagstidningspapper med inslag av rött, där texten fanns kvar och gav nyanserna. Själv kom jag att mest använda färg och glansigt papper. Jag höll på med collage under några år i en av mina många livscykler.

DSCN2521_redigerad-2

 

