Etiketter
Citybanan, Euro-Carrier, Inge J, Riddarholmskyrkan, Söderströmstunneln, Stadshuset, SubSea III
Man ser inte längre Inge J flitigt komma stävjandes i Mälaren i riktning mot Essingeleden och sedan vikandes av mot norr vid Lilla Essingen, fullastad med stenblock och grus. Och det borde väl betyda att grävarbetena för Söderströmstunneln är färdiga. Och istället för att föra stenmassor FRÅN Söderströmstunneln, så transporterar Inge J nu grejer TILL Söderströmstunneln. Som här:
Vad det nu kan vara. Något som ska sänkas och ingå som en del i sänktunneln?
Ekipagets på nära håll:
Åländska Subsea III håller arbetsområdet öppet från is.
400 meter är den underjordiska tågtunneln från Södermalm till Riddarholmen. Om jag förstått fotona i Wikipedia rätt, så står arbetsfordonen här på en av de 3 sänktunnlarna. Rätta mig gärna om jag har fel. http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6derstr%C3%B6mstunneln
Ping: Massivt Fartygspådrag | Storstadsnatur